Om Norsk Lusitanoforening

post@lusitano.no

I april 2012 ble Norsk Lusitano Forening (NLF) stiftet i anledning av at det ble arrangert avlsvurdering og utstilling for rasen for første gang, på Blixland Hestesenter på Tomter. Foreningen er nå registrert i Brønnøysund-registeret, og vi har signert protokoll med den portugisiske avlsforeningen, APSL, slik at vi fungerer som en underforening og kan lettere registrere de norske hestene direkte via NLF til APSL. For medlemmer vil konsekvensen av dette bli at det er lettere og raskere å registrere hest, og gjennom rabatten APSL tilbyr sine medlemmer vil det også bli billigere.

Vi har også kontakt med Norsk Hestesenter på Starum, der vi jobber med å bli registrert som en egen raseforening, slik at alt som har med registrering, avlsgodkjenning og utstilling av lusitano å gjøre, går gjennom NLF.

Lurer du på noe? Ta kontakt på post@lusitano.no

I styret:

Inger-Marie Harvei (Styreleder)

Kjersti Enger Jensen (Nestleder)

Anne Kongshavn (Sekretær)

Jannice Johansen Mathiesen(Kasserer)

Susanne Reinset Giske (styremedlem)

Renate Skeie (Styremedlem)

Tina Nordvik (Styremedlem)